درد دل های شبانه

درد دل های من

درد دل های شبانه

درد دل های من

فرزند دلبندم


با گشتن در وبلاگ های مختلف و خواندن پست ها شاید به جرات می توان گفت که تقریبا نزدیک به همه ی آنها حرف های دیگران است که کپی شده اند. شاید بیش از 95%. البته منظورم بلاگ های شخصی است که انتظار می رود حرف دل صاحب آن باشد. ولی متاسفانه پر از کپی هستند. چه لزومی دارد که ما دست به دزدی بزنیم تا وبلاگمان را با حرف های قشنگ پر کنیم. من ترجیح می دهم چرت و پرت بنویسم یا اصلا چیزی ننویسم ولی اگر چیزی نوشتم مال خودم باشد زائیده ذهن خودم. حرف های ما فرزندان ما هستند زائیده خود ما. چه خوب چه بد. من فرزندان دیگران را به نام خودم در خانه ام راه نمیدهم.

بی تکرار

نیما یوشیج درجشن یک سالگی فرزندش نوشت :

پسرم ! یک بهار، یک تابستان ، یک پاییز و یک زمستان را دیدی ، از این پس همه چیز جهان تکراریست جز مهربانی ..

سکوت

شب است قالیچه کوچکی برداشتم آن را در حیاط وسیع و دلباز خانه پهن کردم. محله ما خلوت است صدای ماشینی نمی آید. تنها صدا صدای جیرجیرک است که امان نمی دهد. میز تحریر کوچکی را گذاشتم و روی آن لپ تاپم را گذاشتم کسی نبود تنها بودم به آسمان نگاهی کردم در شهر کوچک ما ستارگان آسمان درخشندگی خاصی دارند آن هم به خاطر نبود نور زیاد چیزی که در شهرهای بزرگ وجود دارد. چراغ تیر برق کنار در حیاط گویی که کعبه است و حشرات و شاپرک ها زائران کعبه که گرد آن می چرخند. هر چه سعی کردم چیزی به ذهتم نرسید تا بنویسم گویا ذهنم قفل شده. به همین خاطر لپ تاپم را کنار گذاشتم و تصمیم گرفتم از این حال و هوا و سکوت لذت ببرم سیگاری روشن کردم و مغزم را از تمام افکار خالی کردم وقت استراحت بود و لذت بردن از سکوت تنهای تنها

ازدواج عجیب

انسان با ازدواج قسمت بسیار زیادی از وقت خود را کنار همسر خود می گذراند. قسمت دیگر را نیز در کار جهت برآورده کردن نیاز های همسر  خود سپری می کند. شکی در این نیست. وقتی به حال و روز خودمان نگاه می کنیم متوجه می شویم که بسیاری از وقت خود را در کنار کامپیوتر یا در حال ور رفتن با موبایل خود سپری می کنیم.آیا کامپیوتر همسر ما نشده است که با او انس گرفته ایم و در کنارش سپری شدن زمان را احساس نمی کنیم؟باور نمی کنید یا حرفم راقبول نمی کنید؟ مشکلی نیست کافی است به حال و روزتان نگاه کنید آیا می توانید به سادگی قید کامپیوتر یا مبایل خود را بزنید؟ اگر نتوانستید باید بگویم که (پیوندتان مبارک)

غریبه های آشنا

محبوب شدن در فیسبوک چه قیمتی دارد. ارزشش چیست ؟ که بخاطر لایک از مقدسات دینی و مذهبی مایه می گذاریم.در ابتدا مردم با دیدن تصاویر شخصیت های بزرگ مذهبی لایک و کامنت می گذارند مثل خودم.ولی بعد از مدتی این کار مردم عادی می شود منظورم دیدن تصاویر امامان و پیامبر در فیسبوک و خیلی عادی رد می شوند گویی که تصویر انسانی غریبه است. کاری نکنیم که غریبه بشوند